Underbart :D

Så nu ska vi se om jag har huvudet på rätt plats så att jag kan sumera den senaste säsongen för Nynäshockey.. Anledningen till att jag gör det är för att jag och mina systrar är som tokiga och har varit på alla matcher man kan tänka sig att åka på, dock missade jag årets match och det gör mig besviken.

Men året som har gått har varit bra och dåligt, självklart stöter man på motgångar, även vi på läktaren, haha. Men det kommer dåliga matcher då man bara vill banka lite vett i spelarnas huvud eller något liknande för att förstå att det är jobbigt att se på en amtch då dem inte spelar hockey, men sen finns det även jävligt bra matcher då man bara skriker av glädje och motståndarnas publik hatar en.
Säsongen började lite halvsprakigt och det såg inte alls bra ut... det blev några tunga förluster och även om man visste att det absolut inte var så, så kändes det som att ettan var långt borta... Men laget tog sig i kragen och har alltid på ett eller annat sätt lyckats ta sig vidare till dem olika "omgångarna".
Varje match oavsett om det har varit borta eller hemma så har jag och mina systrar följt emd, vi har suttit i ishallen två timmar innan på borta matcher för att vi har följt med bussen, så vi har på något sätt underhållt oss själva, med antingen yatzy, kortspel eller något annat skoj som man kan fördriva tiden med. Vissa hemresor har varit glada och andra ledsna, beroende på vem som vann, nynäs eller det andra laget.
Vi har gjort allt för att kunna stötta våran pappa och hans lag. Alla motståndar publiker har verkligen hatat oss när vi gott därifrån, försöker alltid trycka ner oss, istället för att heja på sitt lag, vissa har fått oss väldigt irriterade och arga vissa lyckades inte så bra. Så vi på läktaren har det inte heller enkelt med alla gubbar, ungdomar eller vad det nu är som hoppar på oss.
Det kan även vara jobbigt att sitta på läktaren med ett hjärta som är påväg att hoppa ur jmt för att det är så spännande, som det säkert var igår.. jag kunde inte stå still på mitt hotellrum, var tvungen att dansa mina olika danser coh grejer för att fördriva tiden... haha :D
Men nu är dem i ettan, domaren hörde jag var knäpp igår, ingen nyhet... Man ska inte skylla på domaren, egentligen... Men när dem har varit så katastrofa som dem varit vissa gånger är det faktiskt okej.. jag börjar undra om det är någon domare överhuvudtaget i Sverige som kan döma.. Men det har funnits vissa matcher som jag iaf har skrikit sönder mig på dem, ibland har systrarna hakat på också, :D. haha, det finns några roliga gånger som man bara skrattar åt nu efter åt, där vi blivit riktigt arga på domaren, som den gången när jag och Malin var i Åkers ishall.. då skrek vi som vi aldrig har gjort förr och fick hela publiken emot oss, :D haha. det var invigning den gången, s ni kan ju tänka er att det var lite folk :D

Men allt jag vet att målet har hela tiden varit att man ska succesivt spela mot att ta sig till ettan. Igår blev målet till verklighet och det måste ha känts ännu bttre när det avgjordes på hemma plan inför nära 900 personer.. Jag hade gärna varit en av dem, men det spelar ingen roll, nu är det ettan som gäller och massa hockey som man ska se på, dock om några månader, men jag längtar redan ihjäl mig :D
Jag är världens stoltaste dotter till min pappa som varit emd och coachat laget :D Han är världens bästa och så är det :D
Sen självklart har självaste laget gjort sitt och gjort sitt allra bästa för att komma till Ettan och nu är vi där :D
Det roligaste är att jag säger VI också :D haha. Men jag känner mig som en i laget ;) haha.

Tack för den här hockey säsongen och jag längtar redan som bara fasen till nästa som kommer bli en toppen säsong och inte mindre än i ettan :D wiiie :)
/ Erica Carlsson.
Anonym:

Ikv har vi sett matchen i repris o denna enorma glädje,så du ska få se den när du kommer hem.Vi kan se den om o om igen:älskar dej,saknar dej,men vet att du får vara med ett helt otroligt äventyr.puss

celebri:

Vilken fin blogg du har jag lägger till dig på bloglovin



Ha det bäst

Kommentera inlägget här: