Tänk vad dans kan göra med en!

Dansen ikväll var hur rolig som helst! Jag älskar alla våra danser, så galet roliga! och ser framemot årets dansuppvisning (10 dec så alla vet) känner på mig att den kan bli riktigt bra!! :)
.
Dansskolan är verkligen mitt andra hem, ett ställe där jag känner att jag kan släppa allt som är utanför dessa väggar, hjärnan kopplar bort alla andra tankar, det är bara dansen som är i fokus! det är verkligen i danssalen jag mår som bäst, det är i danssalen jag vill vara när jag känner mig nere eller uppe, glad eller ledsen, trött eller pigg, för det hjälper ALLTID att vara i dessa salar och undervisa eller dansa själv för att få en på världens bästa humör!
Man taggar till tusen och känner antingen att man vill vara världens bästa danslärare som ger eleverna världens bästa danslektion, eller att man själv ska sätta dansen så perfekt som möjligt, komma ihåg alla dessa steg, samtidigt som man vill ha känsla och dansa med stil!
.
Kvällen var inget undantag, våran andra dans är sjukt jobbig, den är väldigt konditionskrävande (borde ha bättre kondition än vad jag har känner jag) och många steg att komma ihåg! Men den är förbannat rolig och hur trött man än är, så vill man inte sluta dansa, "en gång till.. vi kör den en gång till.. vi tar en klunk vatten sen kör vi en sista gång"
.
Jag kan hålla på i en evighet! Jag älskar Dans helt enkelt! Jag älskar att stå i danssalen och undervisa men även att dansa själv! Det finns ingen annan plats i världen som kan få mig att må så bra som på dansskolan, inget ställe som kan få en från botten till toppen, ALLTID!
Nu vet ni, dansen är mitt liv! :)
/Erica Carlsson
Kommentera inlägget här: