Årsresumé Del 3/4

Då var det dags att summera Juli, September och Augusti.... Det tar emot att göra den här årsresumén faktiskt.. Juli är en månad som jag vill göra om alla dagar i veckan, samtidigt som jag hatar den och aldrig mer vill vara med om den... Att det kan vara den kontrasten är inte alls roligt faktiskt. 
Men annars var de bra månader, såhär kommer en sammanfattning! 

Juli: 
Sommar, sommar, sommar. Det finns inget som slår svensksommar, så är det bara. Särskilt inte när man kommer till Juli månad. Jag hade en fantastisk sådan, och turen vi hade med vädret var bara att tacka och ta emot. Jag började min månad med härliga dagar i Tingsryd tillsammans med Robin. Dagar jag för första gången inte hade någon koll på min mobil, dagar där jag kände ett lugn i kroppen och en glädje som jag aldrig tidigare känt. Tänk vad en person kan göra med en... och då hade jag precis lärt känna honom. MEN, ett av de värsta samtalen kom även när jag var där nere och det var att Tjorven hade gått bort. Tjorven hade lämnat oss alldeles för tidigt, jävla cancer. 
Jag bröt ihop på ett sätt jag aldrig tidigare gjort. Jag var så ledsen. Och att jag då fick vara i Robins famn, samtidigt som han tröstade mig, var nog exakt de jag behövde då. 
Förutom att aldrig veta när tårarna skulle komma under julimånad, så hade jag faktiskt de bästa dagarna genom många härliga sommarkvällar med fina vänner. Dagar med sol och bad, festkvällar med goda drinkar. Var på fridays tillsammans med systrarna och självklart den bästa resan på Gotland! En vecka som jag inte kan beskriva i ord, mer än att jag hade the time of my life, helt klart! Den glädjen jag hade i kroppen, den energin, alla skratt... och det bästa, att jag fick dela de här med min bästis Matilda. BÄSTA helt klart! Det fick mig att komma in i en bubbla jag verkligen behövde vid den tiden. 
 

Augusti: 
En mysig månad som blev lite lugnare än juli. Vilket var bra ;)) Men de fortsatte i sommarens tecken såklart. 
Men även här var jag med om något jag aldrig tidigare varit på och en känsla i kroppen jag inte alls var bekant med. Vi var på Tjorvens begravning... och det är de tyngsta jag har gjort någonsin, på alla sätt och vis. Den var fin... om man nu kan säga så, men det var en begravning Tjorven skulle uppskatta. Tungt och jobbigt, men Tjorven finns alltid med oss, det vet jag. 
Förutom den, så var det kräftskiva på schemat, härliga dagar med sol och bad även här. festkvällar på Aya, Väsby spelade en internmatch och hockeyn började i samband med de. Hade möten inför kursstart på dansskolan och köpte nya danskläder. Plus att vi hade avskedsfest för Linda som åkte och fortfarande är i New York. 
Jag spontan bokade en resa till Marbella där Matilda var och det var världens bästa slut på augusti vill jag lova. Fantastiska dagar med världens bästa vän! 
Avslutade agusti med att jobba på kristallengalan! :) 
 

September: 
En månad där jag spenderade så mycket tid jag kunde med mina favoritkillar. Det var hockey på schemat, det var mysiga middagar med vänner. De var överraskningsfest för Axel. Idol började och hösten kom sakta men säkert runt hörnet. Kursstarten på dansskolan kom och Vi åkte äntligen iväg på danstävling igen med eleverna på dansskolan. vi systrar hade dansuppvisning på en födelsedagsfest och den största nyheten för i år blev offentlig, nämligen att syster Malin och Simon väntar ytterligare ett till barn. BÄSTA att få höra! :D Dock fick vi ju reda på de på midsommarafton, men alla andra fick reda på de i september :) 
Det var tyvärr också en månad där jag gick in i mig själv och stängde mig inne väldigt mycket. Hände en del saker som jag inte var tillfreds med. Jag kände själv att jag inte var den glada Erica som jag varit de tidigare månaderna. Det var en sak som tog hårdast på mig och som satt sina spår hela hösten faktiskt. Jag har inte kunnat somna utan att ha datorn/tv:n på och vaknade oftast på tok för tidigt. Vill jag somna om, måste serier på datorn startas igen... Så nu hoppas jag på ett år där min hjärna går vidare. 
 
 


 
Kommentera inlägget här: