Hur fan kan det gå så långt för en fotbollsmatch?

Allvarligt. Vad är det för fel på folk? ... Jag vaknar upp här i NYC efter en toppenkväll igår, tittar på mobilen och ser att Aftonbladets Breaking News visar att en Djurgårdssupporter har blivit dödad innan dagens premiär mot Helsingborg. Det är inte de faktum att det är en Djurgårdare som blivit dödat, utan det är de faktum att det är EN MÄNNISKA, en pappa, en vän, en släkting, en sambo, som blivit dödad! 
Hur FAN kan det gå så långt för en jävla liten fjantig fotbollsmatch, på riktigt?! Jag har skrivit det förr, när jag fick på nationellaproven i uppgift att skriva om fotbollshuliganer, men hur i helvete kan man gå så långt att man dödar en annan person. Man hejar på ett lag, som springer runt på planen och sparkar en boll. Den sporten, eller den kärleken till sitt lag kan inte leda till att man dödar en annan människa. 

Jag skiter fullständigt i vilka lag som var inblandade. Jag står inte bakom någon eller något överhuvudtaget. Jag mår illa av tanken att de här ens kan hända. Jag tycker allt är så jävla vidrigt. Och nej, jag tycker inte man kan storma planen och allt vad som hände, för att man fått reda på att en ifrån Djurgårdsfamiljen har blivit dödat. Men hur kunde de ens gå så långt ifrån början.... Jag blir ju inte förvånad att de som hände, hände. Alltså med stormningen. Men jag blir så besviken. Stackars barn som var på matchen, fått men för livet. Eller alla som var där, ingen vill väl gå på en match som slutar i brutalt kaos!! 

Nu kan jag inte uttala mig om något. Jag har läst på aftonbladet, och det är allt. Jag kan inte komma med någon fakta eller basera mitt inlägg på den gjorde si, eller de var dom som gjorde så. Men att veta att någon blivit dödad räcker med information att jag kan säga att jag tycker det har gått för långt, på alla sätt och vis. Jag har tappat allt för svenskfotboll och vad som har med det att göra. Tråkigt va? när jag helt plötsligt drar allt över en kant. Men svårt att inte göra när vi inte ser en utveckling i att få bort sådant här skit, utan vi tydligen går mot värre tider....  

Så alla idioter som håller på med sånt här, oavsett lag ni hejar på, ni förstör för alla andra! När ska ni förstå de?!
OM man nu har en kärlek till sitt lag, då ska kärlek vara att stå på läktaren, sjunga för kung och fosterland, stötta sitt lag till tusen. Dela glädjen med alla andra när laget vinner, gå vidare tillsammans i förluster, ägna sin tid åt sitt favoritlag. INTE sätta det i skiten, INTE ge sig på andra och förihelvete INTE döda en annan person! 

Varför bry sig om alla andra och lägga så sjukt mkt tid på andra? Fokusera på rätt saker istället, sporten som man tydligen älskar så mycket och laget som man älskar ännu mer! 



Vila i Frid ♥
Kommentera inlägget här: