Vi rockar!

I söndags var det dansavslutning på Malins Dansstudio. En avslutning som blev lite annorlunda i år mot vad det brukar vara. För er som vet, så brukar vi vara i Gröndalsskolans aula. Men eftersom biblioteket intill aulan brann ner i vintras, så blev möjligheterna för oss att vara där omöjliga. 
All planering inför denna avslutning med var de istället skulle vara, hur man skulle gå tillväga, om det ens fanns något ställe att vara på osv. Var jag aldrig med på, då jag befann mig i NYC under den tiden. 
Men jag skulle vilja säga att INGENTING är omöjligt för vår familj. Man säger aldrig "Det här går inte" istället säger vi alltid "hur löser vi det här på bästa sätt?" 
Som jag såg Emely skrivit någonstans "det här visar bara att vi gör allt i vår makt för att våra elever ska få stå på scen och göra de dem älskar mest - att få dansa. Dessutom få visa upp var dem lärt sig denna termin".
Förutom aulan då, så finns det egentligen inget ställe här i Nynäs som faktiskt är självklart att vara på. Då det inte bara är så att de behövs en scen och platser för publik. Vi har även väldigt många dansare som ska få plats att vara någonstans mellan sina nummer.

Så, min fantastiska familj hittade en lösning. Valde att vara i en av gymnastiksalarna här i Nynäshamn. Men då var ju problemet vad eleverna skulle dansa på. Men återigen var ju det egentligen inget problem. Emely hittade en lösning, en scen vi kunde hyra och resten av familjen satte ihop den i fredags. 
Så vi tar det igen, MIN familj (inkl. pojkvänner, farmor, farfar, faster, fasters man) byggde scenen, fixade med allt moltontyg runtom, planerade, fixade, ja allt in i minsta detalj och vips så fanns det en scen med ljud, ljus och en projektor som visade filmerna mellan varje dans. Precis som alla andra uppvisningar. 

Att inte vara med i år kändes jätte konstigt, att inte få stå på scenen och dansa precis som alla andra. Jag saknade det! Även om det var extremt roligt att faktiskt få se ALLT och känna stolt efter varje nummer att man faktiskt är en del av den här fina dansfamiljen! 
Alla var så extremt duktiga. Dansade med världens största leende, spred glädje på scenen och visade vilka talanger vi har på Malins Dansstudio. 

Nu har vi snart ett dansläger jag iaf får vara med på. Hur det går med mitt knä, det återstår att se, men med ska jag vara iaf och en del av allt det här är jag igen! :D Ser framemot det! 

Så vill bara skriva igen att jag är så stolt över min familj! Att vi lyckas få ihop det här, att det blir två fantastiska föreställningar gör mig tårögd! Fasen vad vi rockar alltså! :D PUSS PÅ ER! 

(Jag tog några bilder... eller rättaresagt sjukt många bilder.... Men det var jättesvårt.. jag måste träna på de där med att fota, haha. Men blev några bra iaf, så här har ni bilderna!) 
 
Kommentera inlägget här: