Det finns en nackdel.

Just nu känns de som att jag har så mycket jag vill skriva, men inte riktigt vet var jag ska börja. så många känslor och tankar. Men också funderingar. Ni som känner mig vet att jag är en person som tänker lite för mycket... Jag tror det gör mig mest ont faktiskt. Även om det inte är någon fara så. Det hade nog ändå bara varit bättre om jag inte tänkte så mycket. 

Jag älskar alla mina jobb jag har. Det vet ni också... Jag trivs med både tv-produktionerna och Aftonbladet. Jag gör exakt det jag vill göra. MEN nackdelen med mina jobb är planeringen, pusslandet.... Få ihop flera jobb samtidigt. Det går bara inte... Jag förstår inte hur vissa klarar det. För jag lyckas aldrig kunna ha två projekt igång samtidigt... typ. (Ja, jag har det nu. Men det är för att TV & AB fungerar att ha samtidigt, Tjoho :D) 
Jag tror det har med min roll att göra. Eller rättare sagt, jag vet att det är de. Men min roll (studioman/inspelningsledare) som behövs på en hel produktion och mitt samvete som vill göra alla till lags är inte något som går ihop. Plus att jag själv vill såklart jobba så mycket som möjligt. 
Idag fick jag ett nej på att få ta bort två dagar, som förmodligen nu gör att jag missar ett annat jobb. Det är tråkigt. Men jag förstår att de blir så. Men återigen, det är nackdelen med mitt jobb. 

Jag skulle inte vilja byta bort det jag gör för någonting i världen. Men jag önskar att jag kunde ha lite mer struktur och planering i livet. Veta vad som kommer hända lite längre fram än samma dag. Veta att jag har jobb varje månad. Det saknar jag. MEN man kan inte få allt, så är det bara :) 


PUSS! 

 
 
Kommentera inlägget här: