Hockeydag för tjejer!

Gårdagen var de jobb på hovet för min del. Jag var konferencier på "Hockeydag för tjejer". 
Vi var ett gäng tjejer som dock startade dagen med att spela lite match. I princip alla som var med spelar hockey på något sätt.. Så jag, läktarexperten själv, var inte så kaxig på planen ... haha! 
Men det var SÅ roligt, skrattade hla tiden och kämpade på bra måste jag säga. Fick ju även göra två mål så! .. Inte illa! (idag är träningsvärken värre än någonsin, hehe)

Efter de var de dags för mig att intervjua lite olika profiler, så började med Jenny Silfverstrand som är VD för Djurgården Hockey. Sen Hans Särkijärvi (huvudtränare i DIF för er som inte vet) Nils Nisse Ekman kom även han på besök. Han är nu sportchef för Djurgårdens damer, så vi pratade lite både om honom själv men också om just damerna. 
På tal om damerna, så hade dem match idag och vann med 15-1, riktigt bra! :) Fyra av spelarna var med igår också och vilka trevliga tjejer dem var och fortfarande är! Hjälpte oss där ute på isen och var så glada och trevliga! Mycket skoj! 
Självklart hade herrarna match igår också, ett möte mot Luleå. Blev tre viktiga poäng och att möta Luleå verkar passa djurgården bra. Eftersom de nu är 3/3 vinster mot dem (1 på försäsong och 2 under säsong). 
Efter matchen kom lagkaptenen själv till oss, så gjorde jag en intervju med Joakim Eriksson. Han är alltid lika trevlig att prata med! :) 

Det blev en riktigt bra dag igår och jag röstar för fler sådana där dagar! SÅÅ Roligt var det hela dagen! :) 
PUSS!

 

Blev ingen intervju efter matchen igår för DIFTV, eftersom jag var konferencier. Så delar med mig av intervjun från i onsdags. Där de blev en tung förlust... Men vinst både i fredags och lördags har gjort så att man glömt den förlusten! :)
Men här kan ni lyssna på Henkes ord iaf! :)  
Kategori: 2014 Taggar: DIF, Djurgården, Hockey, djurgårdsfamiljen, hockey dag för tjejer, hockeydagförtjejer, hovet;
Kommentera inlägget här: