Då vet man att man lever.

Såå det är alltså onsdag idag och dagarna bara rullar förbi... Tänk er, snart står vi där och skålar på nyårsafton. 
Men det ska vi inte tänka på nu, utan nu ska vi se vad lilla jag gjort de senaste dagarna ;) 

Det var ju första fredagsfinalen för oss på Idol i fredags ... såklart... Ni vet en sådan där vanlig arbetsdag på 15 timmar? Nej juste, bara vi inom tv-branschen som har dessa monsterdagar ;) 
Men vet ni vad, det sjukaste av allt är att man står där i sista minuterna av dagen med världens största leende och älskar sitt jobb... Så 15 timmar överlever man, det enda är att man såklart är trött i kropp och knopp. 
För min egen del blev det sammanlagt 1,5h rast på 15h... så då förstår ni att det tar på en. 

Det här med att jobba livesändning är något alldeles extra och jag älskar det. Kicken man får när det räknas ner i lurarna och man vet att "Nu gäller det, nu är det bara all in och inga misstag" ... När då man klockan 19:33 får problem med tekniken och det inte alls är läge för detta strul, då vet man att man lever ;) 
Från att allt fungerat och rullat på utan problem hela dagen, från att det ändå varit en lugn dag... till att jag helt plötsligt springer något slags marathon för att få in alla, alla, alla människor i studion. Ja då märkar man att man också lever ;)
Klockan slog iaf 20.00 och allt fungerade och resten av kvällen var bara en enda stor fest i studion. Love it!

Förutom idol har det såklart varit hockey också, som jag jobbat på. Matchen mot brynäs var i sig inget att skryta med, kan vara den sämsta match jag sett från Djurgårdens sida och kan säga att minerna på grabbarna efter matchen visade stor besvikelse... med all rätt!
För egen del kändes de faktiskt bra där på hovet. Känner att jag varje gång utvecklas och vågar mer. Så det är skoj!!
Är dock jäkligt nervös inför lördag, då Pappa, Victoria och Amadeus ska vara på matchen... Blir allvar på ett annat sätt då ;) hehe. Drömde till och med att jag gjorde heeeeelt fel inatt, så nu är jag nervös inför lördag :P hehe. 

Annars då, i lördags firades finaste Freja. En riktigt härlig tjej ska ni veta. Vi var först hemma hos henne och åkte sedan till Rose. Det var fullt ös från första stund och när klockan slog tidig morgon... ja då åkte jag, nöjd, glad och rätt full hem. Vaknade sedan upp i söndags och mådde ändå helt okej.... bortsett från en jäkla flrkylning som valt att återvända till min kropp :) 
Måndagen var en lugn dag, skickade ett par mejl, ringde samtal, osv. Sådana där saker som blir roliga saker om man får bra svar på de :) 

Gårdagen börjde med lite träning, sedan kom mamma och pappa förbi och åt lunch. Alltid trevligt att ha världens bästa föräldrar på besök. Vi valde att äta lunchen här hemma hos mig, och satt sedan och pratade om det mesta. 
Kvällen mötte jag upp bästaste Victoria. Vi gick till Flippin Burger, som jag hört sååå mycket om och ja, jag kan säga att det levde upp till alla ord jag fått höra. Det var sååååå jäkla gott!! Vi gick även vidare på en drink. 
Få spendera sådana här kvalitetskvällar med en så fin människa, ja det får en att må såå bra! 

Dagen till ära blir till att åka till Nynäs. Leka med mina älsklingsbarn som jag saknar såååå mycket! 
PUSS! 

 
 
Kommentera inlägget här: