Vad är det jag jobbar med egentligen?

 
 
Fick en kommentar tidigare med en fråga om vad jag jobbar med! Jag har skrivit ett inlägg tidigare i år om just det här. Så jag delar med mig av de igen, så får du som kommenterade svaret väldigt tydligt! :) 
Jag hoppas det här är det svar du söker iaf! :) 
 
Jag jobbar som frilansare inom Tv-branschen, ibland tar jag även jobb inom event. Men där jag vill jobba som mest är inom TV. Det är två roller jag jobbar med, beroende på vilket program de är. Antingen så är det Inspelningsledare, eller Backstage Studioman. Just nu på IDOL är det de sistnämnda! Snart börjar en talkshow som jag ska jobba med, och då är de som Studioman (vilket är helt sjukt, 22 år och ska vara studioman själv för en talkshow!!)  

När jag var liten och var på Små Stjärnorna och tittade så visste jag direkt att det var TV jag vill jobba med. Sen var jag på IDOL-finalen några år senare, jag såg Tobias Larsson stå och peppa publiken på scenen minuterna innan programmet skulle börja. Pekade på honom, sa: det han gör, det ska jag göra en dag, nu vet jag vad jag vill jobba med! 
Att jag sedan några år senare lyckades få min praktik på IDOL och skaka hand med just honom, var inget jag kunde räkna med när jag satt där i publiken! :D 
 
Jag lyckades få praktik på IDOL under gymnasiet, tackvare min underbara och bästa Vän Victoria, för att hon lyckades ge mig numret till projektledaren på IDOL! :D Och det var där allt började! Jag var faktiskt förvånad över hur mycket ansvar de vågade ge en knappt fyllda 18 år gammal tjej. Första kvällen bröt jag ihop och tänkte att jag aldrig skulle klara av en hel vår. Men jag bet ihop, sa åt mig själv att jag visst kunde det och förmodligen gjorde jag väl de, med tanke på att de bara fortsatt efter de! :) Våren gick strålande och jag fick rollen som Backstage Studioman redan kommande höst! :) 
Det är här handslaget med Tobbe kommer. Tobias Larsson är en av Sveriges bästa Studiomän, han kan verkligen sin grej! När vi hälsar på varandra, så säger han inte: Hej Tobbe! Utan istället säger han: Gör du ett bra jobb kan jag fixa så du får jobb på Robinson. 
Det är precis vad en nevös 18åring vill höra :P .... fast samtidigt så triggade de mig ännu mer! - Jobbet på Robinson fick jag även några månader senare! ;) 

Nu har jag jobbat med TV sedan jag gick ut gymnasiet! Jag har jobbat med 3 säsonger av Let's Dance, är inne på min 4e säsong av IDOL, har jobbat med Sommar-Robinson, Vinter-Robinson, Gladiatorerna, Uppfinnarna, Värsta Pojkvänsakademin, Kristallengalan, Idrottsgalan, BigBrother-finalen, SuperStar, Hela Sverige bakar

För att berätta vad de olika rollerna innebär då! :) Backstage Studioman innebär att ha koll på allt som händer Backstage/ i Greenroom. Nu under Idol är det just idolerna som är min uppgift. Se till så att de vinkar i rätt kamera, rätt idol står på rätt plats, har energi, peppar varandra osv. Allt som händer i Greenroom och backstage. De gäller att ligga steget före och ha koll på alla! :) - som jag gillar! 
Inspelningsledare har ett ännu större ansvar, för där gäller de att ha koll på hela inspelningen. Vara bossen liksom! Bildproducenten bestämmer ute på set från kontrollrummet, hur det ska se ut osv. Den personen sitter i kontrollrummet och genom de feta lurarna man alltid har på huvudet, så är det mig hen kommunicerar med och utefter vad den personen har för önskemål, uppfyller jag dem. Som t.ex. om en igång med programledare inte blev som han tänkt sig bildmässigt, då ber han mig bryta och så tar man om det igen. Man ska även se till så att tider hålls, att alla i teamet mår bra, ha humöret uppe för alla, se till så allt rullar på och lösa problem som uppstår! Jag som inspleningsledare bestämmer på set utanför kontrollrummet :) 
Det är många bollar i luften samtidigt, men jag älskar det! :D 
 
När jag satt där i publiken under Idol-Finalen drömde jag om att bli Studioman när jag blev stor... Frågan är vad jag tänkte med stor, för nu är jag 22år och uppnått min dröm jag hade då! Jag ser mig själv fortfarande jobba med de här framöver, men jag såg nog inte att jag skulle göra de redan efter att jag gick ut gymnasiet! :) Jag har ju ännu de största programmen att vara studioman för (idol), så när Tobbe har tröttnat, då kommer de ;) Men snart ska jag vara Studioman för första gången. Och det ska bli så förbaskat roligt! Jag är redan nu nervös, men vet att det kommer gå bra! :) Det är ju typ som att vara inspelningsledare och det har jag varit några gånger nu. så borde inte vara några problem :P 
 
Men jag har även en ny dröm i livet och det är att bli sportjournalist eller Programledare. Jag babblar alltid lte för mycket och det är ett perfekt sätt att göra någon nytta av de :P Prata skavsår i hela svenska folkets öron, nice! ;D haha! Så det är något jag verkligen drömmer om och mitt nästa mål att uppnå! Det handlar inte om jag kommer göra de, utan bara NÄR jag kommer göra det! :D 
Jag är riktigt taggad, jag är säker på min sak, och jag ska klara det! :D
 
Det är lite vad jag jobbar med, jag hoppas som sagt du är nöjd över mitt svar till dig :) 
 
Ha en trevlig lördag gott folk! 
och grattis till dig som tog dig hela vägen ner hit! :D 
PUSS! 
 
En riktig samlare är vad jag är ;)

Sköna kontraster mellan Sommar och Vinter-Robinson! 


 
 

Några bilder från de olika jobb jag har varit iväg på! :D Jag älskar det! :D 
Malin :

GRYM!!

dinsysterspojkvänskompis:

gift dig med mig!

Lisa:

Imponerande!

Stina:

Man är ju så löjligt stolt över att man känner dig! <3

Pernilla :

Tja! Brukar se dig springa runt på idol, har dock aldrig hälsat. Jobbar själv där. Och vette fan hur jag kom in här, och vet egentligen inte vad jag vill med den här kommentaren. Men det var verkligen kul att läsa det här inlägget. Och peppande. Jag är också 22 bast, och krigar mig fram i teve branschen, fast jag vill bli kameraman. Schysst att läsa om någon annan i typ samma sits! Du verkar cool och duktigt! Så all cred till dig. Ser jag dig nästa vecka kanske jag vågar mig på ett hej ;)
Tack & tja :)

Kommentera inlägget här: