Bara att gå vidare

Ibland förstår jag mig inte på mig själv... Men det är väl kanske normalt för alla. Att man funderar lite för mycket och inte riktigt kan fokusera rätt. 
Efter mitt reportage igår kände jag mig inte så nöjd. Fick inte ut det jag själv ville och hade svårt att hitta rätt frågor. En riktig nybörjare var jag igår. Vilket jag fortfarande är, men har svårt att acceptera. Kraven jag ställer på mig själv ibland är så höga att inte ens den mest erfarna reportern lever upp till de. 
Jag hamnade i en situation igår som jag tyckte var svår för min egen del, visste sedan inte hur jag skulle ta mig ur det. 
Nu efteråt har jag funderat alldeles för mycket, tänker, tänker och tänker. Jag analyserar såklart det som gick fel och tar lärdom av de. Men mitt största fokus har legat på att jag gjort andra besvikna (utan att ens veta om jag har det.) Jag vet att det inte kommer bli så som dem har tänkt sig att de ska bli, och jag lägger så mycket vikt i det. För mig blir det hela världen, då jag precis börjat med det här och varenda liten grej jag gör är så viktig för mig. Kanske inte är hela världen för dem, eller det är inte de, men jag har ändå svårt att ta in det. 
Jag vet att det här kommer hjälpa mig tills nästa gång, för jag vill inte hamna i det här igen, att jag känner såhär. Men jag har också svårt att gå vidare från de just nu. 

Jag tänker för mycket som vanligt och ibland behöver jag få skriva av mig saker och ting. Då känns det som att jag ändå får ur mig det litegrann och kan jobba vidare därifrån. 
Det jag verkligen måste jobba på är kraven på mig själv. Men framförallt inte glömma bort att jag ännu är nybörjare och fortfarande lär mig :). 

Nåväl, nu gäller det att gå vidare :) Så därför ska jag nu göra lite research för min egen skull. 
PUSS! 

 
Linda:

Åh vart, vart, VAAART är den fina kappan ifrån? Har letat så länge efter en vit och denna var hur fin som helst!

Anonym:

Vart är denna fantastiska kappa ifrån?

Anonym:

Ååååååh vilken fin kappa! Vart är den inköpt?

Sofie :

Vart har du köpa kappan? 😃

Erica:

sv: Jackan kommer från H&M :)
Jag använder den varenda eviga dag, blivit min favorit :)

Kommentera inlägget här: