Det var denna vecka!

Så var denna monstervecka över. Sön-fre har bestått av jobb med Idol... som man har kunnat läsa i mitt tidigare inlägg :) Efter att ha gjort denna kvalvecka fem gånger tidigare kan man säga att det satt rätt tydligt i ryggraden hur vi skulle göra allt. Vilket gjorde att veckan i sig inte blev så tung... eller tyngre än långa dagar liksom. 
Dessutom jobbar jag med proffs, så allt fungerar som rinnande vatten. Så det är riktigt skönt. 
Idolerna har dessutom varit väldigt duktiga, vilket resulterat i att det har varit roligt och lätt att jobba för min del. 
Detta är faktiskt första året som jag känner att jag skulle vilja ha med alla 20 till fredagsfinalerna... om man får skriva så, hehe. Men det har varit ett sådant bra gäng, både sångmässigt men även personlighetsmässigt. 
Så det var tråkigt att säga hejdå till 8 av dom. Men det resterande 12 som är kvar kommer vi ha SÅ roligt med denna höst! :D 

Gårdagen då, SHL-premiär på hovet för DIF. Även premiär för min del som rinkside-reporter. Visst, jag har värmt upp på försäsongen med detta jobb. Vilket jag tackar extremt mycket för.. för det är väldigt annorlunda att göra det jag gör. Men jag kunde ändå på något sätt vara mer avslappnad igår, vilket resulterade i att jag kände mig mer bekväm och förhoppningsvis kunde förmedla en härlig känsla till publiken med bra frågor till grabbarna. 
Men som vanligt minns jag bara delarna som inte gick helt hundra... hehe. Måste jobba på min självkritiska sida. 

Det som gnager mest i huvudet är dock DIFTV i efterhand.... Jag hade planerat två intervjuer. Första med Högström blev bra, han vad nöjd med matchen och jag fick bra svar. Så efter jag var klar var jag nöjd med den. Skulle sedan göra med Tellqvist, precis när vi ska börja dör batteriet på kameran, så vi kan inte göra intervjun med honom. Tråkigt nog. För där hade jag de frågor jag var mest nöjd med , men framförallt frågorna om publiken och trycket på hovet. Allt det uteblev, så när bara Högströms intervju låg ute på sidan kändes det inte lika bra längre. Som om jag typ hade missat att det var bra tryck... Det gör man inte. För det går inte att missa. Djurgården har, som vi vet, världens bästa publik! Och igår var det riiiiktigt bra tryck! :D Så från och med nu får det bli samma frågor till spelarna när det kommer till publiken även om jag har en annan tanke i huvudet hur jag vill ha mina intervjuer :) 
Men ah, så det var segt att batteriet inte var med oss.... 

Men over all är jag faktiskt väldigt nöjd. Det kunde gått sämre ;) ... men kan såklart bli såå mycket bättre. Men det är de vi ska jobba vidare på och jag ska se till att bli mer bekväm för varje gång jag jobbar :) 

Jag har fått massor av frågor om mina jobb och allt kring det. Så ska ta och skriva ett inlägg om det. Men först ska jag laga middag. 
PUSS! 

Några bilder på min instagram från veckan som varit :) @carlssonerica
Kommentera inlägget här: